sobota, 14 lutego 2015

Sposoby na naukę


Pewnie wiele razy zastanawialiście się co zrobić żeby sprawnie i dobrze nauczyć się do testu lub sprawdzianu. To są moje rady, które stosuję i oczywiście ty nie musisz się z nimi zgadzać!

1.) Podkreślanie 
Chyba każdy zawsze ma problem ze zlewającymi się literami i dużą ilością tekstu!!! Dzięki podkreślaniu możemy łatwo wyciągnąć ważne informacje i odpowiedzi na nasze pytania. Litery nie będą się zlewać, a ty nie zmarnujesz czasu na wkuwanie całej treści, która potem i tak w całości nie przyda ci się na teście.
 2.) Spisywanie 
Warto jest założyć sobie zeszyt tylko do nauki. Można wtedy za pomocą obrazków opisywać jakieś wydarzania i spisywać ważne informacje np. daty, słówka, definicje. Dzięki temu będziemy mogli ułożyć sobie wszystko w głowie i o pomyłce już nie będzie mowy!!
 3.) Przechowywanie 
Te najważniejsze informacje chowaj do teczki!! Zawsze przydadzą się na sprawdzianie podsumowującym rok bądź końcowym. Skąd wiesz, że nauczyciel nie zrobi powtórki z ostatnich miesięcy? W szkole wszystko możliwe i trzeba być na to przygotowanym!!!
4.) Systematyczność 
Chyba każdy z nas przynajmniej raz wylądował dzień przed sprawdzianem z całym rozdziałem i stresem!!! Dzieje się tak zawsze kiedy odłożymy większy materiał na później!!! Wystarczy, że poświęcimy codziennie trzydzieści minut, a takie sytuacje nie będą miały miejsca. 

5.) Jedzenie
Kiedy się uczymy zawsze przychodzi taki moment, że stajemy w miejscu i ani rusz! Mi bardzo pomaga przerwa na jedzenie. Zwykle jest to zwykła przekąska np. sałatka lub owoc. Ale działa cuda i w mig przychodzi mi nowa energia do działania!!!
 
 A ty co robisz żeby dostawać same piątki ?

5 komentarzy :

  1. Korzystam ze wszystkich metod oprócz jedzenia i podkreślania.
    http://limetkowesprawy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post, który przyda się każdemu! Zapraszam do mnie, jestem pewien, że Ci się spodoba! http://mustgetup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uczę się np. słówek przeisując je :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nominowałam Cię do Libster Blog Award. Więcej na : http://claudixclaudix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń