poniedziałek, 22 czerwca 2015

Za moich czasów...


W tamtych czasach szyło się ubrania dla lalek i wiło wianki. Grało się w ‘’kapsle’’ lub ‘’dołek’’. Pierwsza zabawa za pomocą kapsli z flagami państw, a druga polegała na wrzucaniu monety do wcześniej wykopanego dołka. Każda dziewczyna bawiła się w ‘’pele mele’’, zakładały zeszyty z pytaniami  na które nawzajem odpowiadały.  Szyły spódnice z pieluch, a następnie farbowały je w garnkach. W dzieciństwie zbierało się gumy ‘’Donald’’ z historyjkami. Zakładało się swoje kolekcje opakowań po czekoladach, które w tamtych czasach były niedostępne. Całymi dniami  grało się w ‘’zośkę’’ (kopanie piłki z gałganka) i ‘’państwa miasta’’. Dziewczyny zakopywały kolorowe szkiełka z imieniem swojej miłości, licząc na to, że kiedyś chłopak odwzajemni im uczucie.

Często ktoś mówi: ‘’to nie te czasy’’ albo ‘’za moich czasów tego nie było’’.  Ale czy nasze czasy są złe?


W dzieciństwie graliśmy w gumę, berka, chowanego i skakaliśmy na skakankach. Bawiliśmy się w piaskownicy i na huśtawkach. W domu oglądaliśmy bajki Disneya, które do teraz doprowadzają  nas do śmiechu. Największym trendem były kluby, które i tak rozpadały się po tygodniu.  Jeszcze większym hitem były ‘’syreny z mako’’  czy ‘’hannah montana’’. Może nie szyliśmy spódnic ale ozdabialiśmy buty, bluzki i obcinaliśmy spodnie. Każdy miał swoją kolekcję karteczek i naklejek.

Każde czasy są inne, dlatego niosą za sobą różne historie, nawyki i zwyczaje. Ale raczej każdy dobrze je wspomina.














A ty jaką rzecz z dzieciństwa wspominasz najbardziej?

30 komentarzy :

  1. Piękne zdjęcia, ja najlepiej wspominam zabawy z koleżankami na dworze, teraz dzieci nie bawią się tak dobrze na świeżym powietrzu jak kiedyś ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bawią się bo mają komputery i siedzą cały dzień w domu. Jednak gdyby nie komputer nie byłoby blogerek. Ludzie nie potrafią dobrze wykorzystać tego co mają. Pamiętam jak jeszcze w tamtym roku biegałam do nocy po polu i tylko co pięć minut krzyczałam do mamy: ''jeszcze minutka''.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy post <3
    Jestem tutaj pierwszy raz i na pewno pozostanę na dłużej.
    Obserwuje licze na to samo i zapraszam do siebie :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. obiekty na zdjęciach, jak wehikuł czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje zdjęcia skojarzyły mi się z dzieciństwem, które często spędzałam u dziadków. <3
    http://odrobina-ciepla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety wszystko poszło do przodu. Pamiętam jak z przyjaciółmi spędzałam każdą wolną chwilę na podwórku a siedzenie w domu to była dla mnie kara,telefon,komputer? Nie, to nie było wtedy ważne a teraz przechodzę ulicą i widzę 5 letnie dziecko z tabletem w ręku.. gdzie to dzieciństwo? gdzie lalki? plac zabaw? Świetne zdjęcia i fajne,że napisałaś ten post bo można trochę powspominać swoje dzieciństwo haha :)

    http://livee-for-the-moment.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyszłaś na tych zdjęciach! super miejsce!
    http://grajacaszynka.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia i cudownie napisany post!
    Zdecydowanie największa pamiątka z dzieciństwa to karteczki :)

    *******************************************************************************************************************************************************
    ZAPRASZAM - NOWY! TAK JAK OBIECAŁAM, TROCHĘ PRZEMYŚLEŃ.
    ODKRYWAM DEFINICJĘ DEFINICJI :) SIEBIE
    Mój blog - DEFINICJA SIEBIE

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post, uwielbiam wspominać dzieciństwo. Pierwsza rzecz jaka przychodzi mi na myśl to zabawa z moimi kuzynami w chowanego i jak oglądaliśmy bajki na Disney Channel i Cartoon Network. Był jeszcze Jetix gdzie największym hitem było właśnie h2o- wystarczy kropla. Pamiętam jak z kuzynką często bawiliśmy się, że jesteśmy jedną z tych syrenek, haha. Piękne czasy!
    Pozdrawiam :D

    Nowy post, zapraszam - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny post. :) Ja pamiętam gdy w młodych latach jeździłam do babci na wieś i pomagałam z kuzynkami w gospodarstwie. Zawsze całą rodziną jeździliśmy na pole po zbiory. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tego co wiem chłopacy w podstawówce nadal grają w kapsle.
    http://annenoele.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. przypomnialas mi moje dziecinstwo kiedy pracowalem u babci, to byl trudny czas, lecz milo to wspominam, zapraszam do mnie http://www.krystianwojtowicz.pl, przy zapisie masz ebooka

    OdpowiedzUsuń
  13. jeszcze do konca nie doroslam ale ju chce dziecinstwo z powrotem hah
    jooo pojechalabym w te miejsca ze zdjec i zrobila jakas sesje haha cudowne <3

    zapraszam do mnie na relacje z koncertu magdauke.blogspot.com i do obs ( obs back ) <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie największym takim wspomnieniem z dzieciństwa to są dwa konkretne misie :D
    Super post i zdjęcia :3

    Mój blog~klik! ❤

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo śliczne zdjęcia!
    ogólnie bardzo interesująco piszesz i z chęcią chcę sie wracać do takiego bloga, masz talent do blogowania!
    PS cudowny szablon
    O i czy mogłabyś poklikać w te linki? Byłabym wdzięczna!
    zapraszam do siebie ✿♡KLIK♡✿

    OdpowiedzUsuń
  16. pamiętam jak grałam w kapsle!
    Zapraszam na nowy post i bardzo proszę o wypełnienie ankiety. Buziaki :* 16lipca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie wiadomo co przyniesie przyszlosc :) Dzieciaki ktore teraz bawią się tabletami za 20 lat bedą też mowić o tym swoim dzieciom, ktore juz zamiast tabletow moze bedą mieć swoje roboty ktore będą chodzic za nie do szkoly :D

    http://angelaendzel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Hey you have got a good collection of Antique things. Love all of them . Well preserved.

    Petr England jeans

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia :)http://ideasforday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Racja. Każde czasy są inne ale to absolutnie nie oznacza, że gorsze. Są nowe pomysły, zwyczaje!:)
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne zdjęcia, uwielbiam wracać do czasów dzieciństwa :) http://mylifeismyonlylove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. fantastyczne zdjęcia i niesamowite miejsce. :) ja swoje dzieciństwo bardzo dobrze wspominam, to był początek lat 90., więc sporo rzeczy jeszcze nie było, ale i tak było świetnie. najlepiej wspominam chyba wakacje, gdy siedzieliśmy na działce pod blokiem ze wszystkimi dzieciakami z klatki i graliśmy w karty w jakieś piętnaście osób. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale tam jest slicznie *.* Ja swoje dziecinstwo wspominam bardzo dobrze. :)

    Live in America- Zapraszam!(klik)

    OdpowiedzUsuń
  24. ah, przypomnialas mi moje dziecinstwo, kiedy to spedzalem wakacje u babci, te czasy juz nie wroca.., zapraszam do siebie, http://www.krystianwotjowicz.pl - przy zapisie masz ebooka

    OdpowiedzUsuń
  25. Według mnie nie powinno się porównywać dzisiejszych czasów do tego, co było kiedyś. Czasy się zmieniają. Ja osobiście najbardziej wspominam grę w 'Głupiego Jasia' ;p. Ciekawy blog, śliczne zdjęcia :). Pozdrawiam
    http://ominion102.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Najbardziej wspominam zabawy w przedszkolu, niedobre śniadania i występy. Nie wiem czemu ;)

    toofussy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne zdjęcia, powodzenia w blogowaniu i zapraszam do mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny blog :)
    Pamiętam czasy pele mele ah

    OdpowiedzUsuń
  29. Śliczne zdjęcia! ;)

    mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń